четвер, 18 лютого 2021 р.

6 клас 18.02.2021 р. Всесвітня історія

 18.02.2021 р.

Тема уроку: Александр Македонський

1. Прочитайте в підручнику §40-41

2. Опрацюйте матеріал уроку (завдання для письмової роботи в зошиті виділено червоним кольором!!!)

Використано матеріал з освітнього порталу "Всеосвіта" https://vseosvita.ua/library/aleksandr-makedonskij-5366.html

Максим Горький писав: «Чим краще будемо знати минуле, тим краще і глибше зможемо усвідомити велике значення того, що творимо сьогодні». У день, коли був спалений храм Артеміди Ефеської, з’явився на світ Александр. Казали, що немає нічого дивного в тому, що храм Артеміди згорів; адже богиня у цей час допомагала Александру з’явитися на світ. Македонському царю Філіппу, батькові Александра, цього дня майже одночасно надійшло три звістки: по-перше, про перемогу його війська у черговій битві, по-друге, що його кінь переміг в Олімпійських іграх, і, нарешті, про народження Александра. Цілком ймовірно, що Філіпп надто зрадів, провісники помножили його радість, оголосивши, що син, народження якого збіглося з перемогами, буде непереможним. В Азії проголосили, що цей день породив горе і велику біду для Азії. Цікаво, чому перемоги одних несуть лихо іншим?

    На попередніх уроках ми з вами розглядали Грецію в античний та класичний період, давайте пригадаємо:

Відповіді на запитання.

1. Де знаходиться Греція? 

2. Які найбільші поліси ви знаєте?

3.Який у греків був найбільший ворог? 

4. Коли почалась греко-перська війна? Скільки років тривала?

5. Назвіть найвизначніші битви греко - перської війни? 

6. Скільки років минуло від Марафонської до Фермопільської битви? 

7. Скільки років минуло від початку греко - перської війни до сьогоднішнього дня? 

8. Хто переміг в греко - перській війні? 

    Сьогодні  ми познайомимося з імперією Александра Македонського. Ще змалку Александр мріяв про подвиги і  хвилювався, що батько все зробить без нього і для нього не залишиться жодного славного подвигу. Але Александру за досить короткий період свого життя вдалося завоювати півсвіту.

Історія — це складний і багатогранний процес, що розповідає про життя людей. Але разом з тим історія — продукт діяльності людей, кожен з яких переслідує свою мету та інтереси. І справді, саме особистості, і передусім державні діячі, творять історію, тому що від їхніх дій і вчинків багато в чому залежить її хід.

В особі Александра Македонського дивним чином поєднувалися такі якості, як обережність і ризик, розсудливість та інтуїція. Зазвичай цю виняткову натуру пояснюють впливом чинника подвійної спадковості: реальної (від батька Філіппа) і напівмістичної (від Олімпіади, його матері) (Слайд 3). Мати володіла несамовитим характером, нестримною чуттєвістю, брала участь у магічних ритуалах. Вона вела свій рід від Ахілла.

У Александра спостерігали ті самі некеровані вибухи гніву та пориви ентузіазму, що й у Філіппа II, який вів свій рід від Геракла. Занурившись у світ міфології, він уявив, що в його жилах тече кров героїв — його предків.

Оскільки Олександр вважав себе надлюдиною, він і поводився як надлюдина.

Перегляньте відео 👇




Запишіть у робочий зошит.

Назвіть ім’я батька Александра Македонського . ( Філіпп)

У скільки років Александр став царем ? ( 20)

У якому році він почав свій Східний похід ? ( 334р. до .н.е)

Столиця Македонії — ... (Пелла).

Значення імені «Александр» — ... («захисник людей»).

Про що мріяв Александр Македонський? (Завоювати увесь світ)

Робота з історичним джерелом.

- Визначте, які знання і інтереси прищепив Александру Аристотель. Які звички сформувалися у Александра під впливом наставника? Свої думки ілюструйте словами документа.

- Визначте, які риси характеру виявив Александр у випадку з Буцефалом. Як Філіпп ІІ відреагував на вчинок сина? Свої думки ілюструйте словами документа. (Результати додайте до таблиці)

З «Порівняльних життєписів» Плутарха

…любов до медицина прищепив Александру не хто інший, як Аристотель. Бо Александр цікавився не тільки теорією цієї науки, а навіть, як можна зробити висновок з його листів, допомагав хворим друзям, призначав їм різні способи лікування і харчування.

Одного разу привели Філіппу коня Букефала…., але кінь виявися неприборканим і не непридатним для їзди. Розгніваний Філіпп звелів забрати Букефала як коня дикого й необ'їждженого. Тоді Александр сказав: «Якого чудового коня втрачають люди, котрі через своє боягузтво не можуть його приборкати!» Александр миттю підбіг до коня, схопив його за вуздечку. Деякий час Александр біг поряд із конем і гладив його рукою, а коли побачив, що той перестав боятися, скочив на коня і впевнено сів. Помітивши, що кінь заспокоївся, Александр попустив віжки й помчав уперед.

3. Домашнє завдання:

- Опрацюйте §40-41

- Письмово в зошиті дайте відповіді на запитання:

Александр Македонський…

1. Був сміливою та честолюбною людиною адже…

2. Мав добру освіту і виховання, свідченням чого є…

3. Був сильним духом та рішучою людиною, що виявлялося в....

4. Поясніть крилатий вислів «гордіїв вузол».


Немає коментарів:

Дописати коментар

Тести з теми "Козацька Україна в 50-80 рр. 17 ст."

 Покликання №1  https://zno.osvita.ua/ukraine-history/tag-kozacka_ukrayina_v_xvii_st/  Покликання №2  https://test.izno.com.ua/tema-ukrayins...