18.02.2021 р.
Тема уроку: Александр Македонський
1. Прочитайте в підручнику §40-41
2. Опрацюйте матеріал уроку (завдання для письмової роботи в зошиті виділено червоним кольором!!!)
Використано матеріал з освітнього порталу "Всеосвіта" https://vseosvita.ua/library/aleksandr-makedonskij-5366.html
Максим Горький писав: «Чим краще
будемо знати минуле, тим краще і глибше зможемо усвідомити велике значення
того, що творимо сьогодні». У день, коли був спалений храм Артеміди Ефеської,
з’явився на світ Александр. Казали, що немає нічого дивного в тому, що храм
Артеміди згорів; адже богиня у цей час допомагала Александру з’явитися на світ.
Македонському царю Філіппу, батькові Александра, цього дня майже одночасно
надійшло три звістки: по-перше, про перемогу його війська у черговій битві,
по-друге, що його кінь переміг в Олімпійських іграх, і, нарешті, про народження
Александра. Цілком ймовірно, що Філіпп надто зрадів, провісники помножили його
радість, оголосивши, що син, народження якого збіглося з перемогами, буде
непереможним. В Азії проголосили, що цей день породив горе і велику біду для
Азії. Цікаво, чому перемоги одних несуть лихо іншим?
На попередніх уроках ми з
вами розглядали Грецію в античний та класичний період, давайте пригадаємо:
Відповіді на запитання.
1. Де знаходиться Греція?
2. Які
найбільші поліси ви знаєте?
3.Який у
греків був найбільший ворог?
4. Коли
почалась греко-перська війна? Скільки років тривала?
5. Назвіть найвизначніші битви греко - перської війни?
6. Скільки
років минуло від Марафонської до Фермопільської битви?
7. Скільки років минуло від початку греко - перської війни до сьогоднішнього дня?
8. Хто
переміг в греко - перській війні?
Сьогодні ми познайомимося з імперією Александра Македонського. Ще змалку Александр мріяв про подвиги і хвилювався, що батько все зробить без нього і
для нього не залишиться жодного славного подвигу. Але Александру за досить
короткий період свого життя вдалося завоювати півсвіту.
Історія — це складний і
багатогранний процес, що розповідає про життя людей. Але разом з тим історія —
продукт діяльності людей, кожен з яких переслідує свою мету та інтереси. І
справді, саме особистості, і передусім державні діячі, творять історію, тому що
від їхніх дій і вчинків багато в чому залежить її хід.
В особі Александра Македонського дивним
чином поєднувалися такі якості, як обережність і ризик, розсудливість та
інтуїція. Зазвичай цю виняткову натуру пояснюють впливом чинника подвійної
спадковості: реальної (від батька Філіппа) і напівмістичної (від Олімпіади,
його матері) (Слайд 3). Мати володіла несамовитим характером, нестримною
чуттєвістю, брала участь у магічних ритуалах. Вона вела свій рід від Ахілла.
У Александра спостерігали ті самі некеровані вибухи
гніву та пориви ентузіазму, що й у Філіппа II, який вів свій рід від Геракла.
Занурившись у світ міфології, він уявив, що в його жилах тече кров героїв —
його предків.
Оскільки Олександр вважав себе надлюдиною, він і
поводився як надлюдина.
Перегляньте відео 👇
Запишіть у робочий зошит.
Назвіть ім’я батька Александра Македонського . ( Філіпп)
У скільки років Александр став царем ? ( 20)
У якому році він почав свій Східний похід ? ( 334р. до .н.е)
Столиця Македонії — ... (Пелла).
Значення імені «Александр» — ... («захисник людей»).
Про що мріяв Александр Македонський? (Завоювати увесь світ)
Робота з історичним джерелом.
- Визначте, які знання і
інтереси прищепив Александру Аристотель. Які звички сформувалися у Александра
під впливом наставника? Свої думки ілюструйте словами документа.
- Визначте, які риси характеру виявив Александр у випадку з Буцефалом. Як Філіпп ІІ відреагував на вчинок сина? Свої думки ілюструйте словами документа. (Результати додайте до таблиці)
З «Порівняльних життєписів»
Плутарха
…любов до медицина прищепив Александру не хто інший, як Аристотель. Бо Александр цікавився не тільки теорією цієї науки, а навіть, як можна зробити висновок з його листів, допомагав хворим друзям, призначав їм різні способи лікування і харчування.
Одного разу привели Філіппу коня Букефала…., але кінь
виявися неприборканим і не непридатним для їзди. Розгніваний Філіпп звелів
забрати Букефала як коня дикого й необ'їждженого. Тоді Александр сказав: «Якого
чудового коня втрачають люди, котрі через своє боягузтво не можуть його
приборкати!» Александр миттю підбіг до коня, схопив його за вуздечку. Деякий
час Александр біг поряд із конем і гладив його рукою, а коли побачив, що той
перестав боятися, скочив на коня і впевнено сів. Помітивши, що кінь
заспокоївся, Александр попустив віжки й помчав уперед.
3. Домашнє завдання:
- Опрацюйте §40-41
- Письмово в зошиті дайте відповіді на запитання:
Александр Македонський…
1. Був сміливою та честолюбною людиною адже…
2. Мав добру освіту і виховання, свідченням чого є…
3. Був сильним духом та рішучою людиною, що виявлялося в....
4. Поясніть крилатий
вислів «гордіїв вузол».
Немає коментарів:
Дописати коментар