19.03.2020 р. Дистанційне навчання!!!
Тема: Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя). Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України
1. Попрацюй з матеріалом поданим ↷
2. Опрацюйте пагаграф 27, 28.
3. Спробуйте створити своє електронне родове дерево перейшовши за QR-кодом на сторінці 155.
4. Повторіть параграфи 24-26, потренуйте свою память виконавши завдання на сторінці 157-158. Підготуйтесь до уроку узагальнення!!!
Тема: Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя). Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України
Мета:
розширити знання про українських істориків та їхні головні дослідження; навчитись
відрізняти науково-популярний історичний текст від художнього; розвивати вміння
аргументовано висловлювати свою думку; виховувати інтерес до дослідження
історичного минулого українського народу.
1. Попрацюй з матеріалом поданим ↷
Історична тема — одна із традиційних, провідних тем в українській
літературі.
Пам'ятка
давньої літератури "Слово о полку Ігоревім" відбиває події, пов'язані
з походом князя Ігоря проти половців.
Перегляньте пізнавальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=BdZp3yX5YR0
У
багатьох своїх творах, особливо в поемі "Гайдамаки", Т. Шевченко
звертався до звитяжної доби в історії українського народу — козаччини, відтворював
події гайдамацького руху. Великий Кобзар змалював образи Богдана Хмельницького,
Івана Ґонти, Максима Кривоноса, Байди Вишневецького.
Робота
з історичним та художнім джерелом
М. Грушевський. Історія
України-Руси. Том I. Розділ VIII. Стор. 4.
Не
вважаючи на недовге своє правлїннє (яких небудь десять лїт фактичного
правлїння, або й меньше), Святослав належить до найбільш виразних і
характеристичних фіґур між давнїми руськими князями. Се, щоб так сказати,
maximum дружинности між київськими князями. Роля князя — правителя, голови
держави зовсїм сходить на другий плян перед воєвничим ватажком. Се чистий
запорожець на київськім столї, і він прегарно схарактеризований з сього боку в
класичнім текстї нашої лїтописи: „Коли князь Святослав виріс і став чоловіком,
почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був хоробрий і легкий, ходив як
пард і богато воював. Не возив за собою возів, нї казана, не варив мяса, але
нарізавши тоненько чи конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв;
не мав і шатра, а підстилав на спаннє конячу опону, а в голові сїдло, і такі-ж
були й його вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: „іду на вас!“
Семен Скляренко
«Святослав»
«…Доки
княгиня Ольга була в дорозi, на Київському столi з її волi мусив сидiти вiн, Святослав,
син Iгорiв. Вiн дiяв так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною
водою, одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував
червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну шапку
iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну.
Коли
княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й спускався сходами в сiни,
там на нього вже ждали Свенелд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля
терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан.
Проте
княжич Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi. Слiдом за ним
iшли Улiб, Свенелд, воєводи, бояри. У стравницi, як годилось, Святослав клав жертву,
всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а потiм сiдали до столу. …»
«…Мов
вiтер, мов грiм, що котиться i все пiдсилюється в безмов'ї, мчали в полi вої княжича
Святослава, а попереду летiв вiн сам — рiшучий, дужий,безжальний. I вони
здоганяли орду, стикалися з нею, рубались, одбивали своїх людей, гнали хижаків далеко
в поле, нищили, вбивали. I це княжич робив охоче, любо, бо захищав рiдну землю,
людей її. …»
Запитання (усно)
1.
Що спільного в цих джерелах?
2.
Чим вони відрізняються?
Зробіть висновок, чим відрізняються
науково-популярні твори від художніх.
Немає коментарів:
Дописати коментар